lördag 22 maj 2010

Altanen Klar!

Altanen blev klar idag. Sista finishen var att skruva fast kantbrädor. Nu återstår det roliga för mig! Att piffa till det runt altanen och att fundera vad jag ska ha istället för gräsmatta runt trädäcket? Någon som har bra tips? Jag har är lite sugen på grus, sten eller nåt... Jag måste ha någon sorts stig eller trampstenar eftersom rabatten kommer att bli alldeles för stor. Som jag sa tidigare så ska jag på betongkurs i juni, så jag tror att det kan bli trampstenar av betong - med fot/handavtryck från barnen... Kanske nåt annat?


Har försökt att dölja de fula kanterna med lite bitar av gräsmatta! *he,hee*
Till höger står en klematis "Summerdream". Flyttade en lavendel och såpnejlika och några penséer till hörnet också.  En liten närbild på plantering:


Clematis vill ju gärna stå med fötterna i skugga så jag tänkte att lavendeln kanske räcker för att skugga dess rothals. Grävde en stor grop och fyllde på med planteringsjord - 1,5 säck! Och så grus längst in mot väggen.

Mellan oss och grannen har vi en aroniahäck. Fyllde på med grus även här. Börjar se prydligare ut igen...

Och så måste jag visa en bild på mina liljeblommande tulpaner!

Kvällen avslutades med en båttur på sjön!

Och bad för hela familjen! "Pappa - kan du Galoppera!", Ropade barnen...

Nu är det SOMMAR!

2 kommentarer:

  1. lean31141@gmail.com23 maj 2010 kl. 18:09

    L var bara ett par dagar före men ni ser ut att njuta,det gjorde inte han. a+l

    SvaraRadera
  2. Hi,hii! Ja, det är bra men en långgrund sjö på våren!

    SvaraRadera