söndag 1 maj 2011

Fixat i helgen...


Anläggningsarbetet med baksideslänten är nu klart.
Fixade stig i mitten så jag ska komma åt att plantera och rensa. 
På stigen har jag samlat stenar och så lagt på täckbark så jag kan gå även om det är blött och regnigt utan att bli alltför lerig. 

Var iväg till plantskolan och köpte Rhododendron. Har dock inte hunnit fota efter planteringen. 
De är nu planterade längst hitåt i bild. 


Skönt med saker som blir klara.
I helgen fick spaljén sin överliggare på plats. Clematisen växer helt otroligt. Den var på pinne nr 6 när jag planterade den och nu är den på pinne nr 9. 



Det blev också en till syrén. Har två syrener till höger i bild. Vid de vita pinnarna. Där fick den tredje också stå. Tanken är att de ska växa upp och ge lite insyns-skydd med tiden. Man kan inte låta häcken bli för hög, eftersom vi bor på en hörntomt så ett syrenbuskage lite in på tomten får bli alternativet.

Syns inte så bra, men örnen som är med på bild - har fått en partyhatt som barnen gjort av papper och paketsnöre. Den är jättesöt. Ska ta en bild av den också om jag kommer ihåg!





1 kommentar:

  1. Jag säger det igen : du är så otroligt duktig och jag är väldigt imponerad av din kraft och entusiasm! Härligt!

    SvaraRadera