torsdag 3 juni 2010

Sommarblommor

Har inte bara perenner i rabatterna. En hel hög med sommarblommor ska ut. De har stått inne på köksbordet länge nu och vissa har jag planterat ut men det är fler som skulle behöva planteras om. Det är bara det att det tar tid, blir smutsigt och jag måste städa upp allt efter mig... Så det blir liksom aldrig gjort...

Köpte några fina petunior och planterade ut. Det var Mannen som ville ha dem - "Farfar hade alltid såna", så de påminner om farfar som tyvärr hann gå bort innan vi hade träffats.


Jag gillade blandningen av cerise och lime! :-)

2 kommentarer:

  1. Blev väldigt fint. Känns verkligen som sommar idag och helgen skall vi fixa i trädgårn. En sväng till Blomsterlandet efter jobbat idag.
    Ha det skönt i helgen! Kram Yvonne

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart! Hann sitta en stund i solen efter jobbet och bara njuta! Det nästa knakar omkring en när det växer. Hoppas du hittar fina blommor (vet jag att du gör! :-)
    Kram tillbaxs och hälsa familjen!

    SvaraRadera