måndag 21 juni 2010

Framsidan - börjar ta sig...

En suddig kvällsbild från framsidan.

Det börjar ta sig - min bild av hur det skulle bli. Ett trädäck, sedan grus och växter...

Har flyttat på en del växter, därför är gruset mörkare på vissa ställen. Det är blött helt enkelt.
Betongstenarna - mina trampstenar - ska jag ha fler av. Tanken är att det ska bli som en stig mellan växterna. Närmast gruset lägre växter men även några som blir lite högre.

Var ute och hos Peter Korn och tittade på hans trädgård med goda vänner. Köpte bland annat ett gräs (Miscanthus) som ska bli 180 cm högt och vaja i vinden och ett lite lägre. Fick också med mig en ruta (Thalictrum). Får ta mer detaljbilder sedan när de tagit sig.

Flyttade även några funkior (hosta) hit. En vitrandig fick en fin plats i mitten till höger. Även denna växt kommer från min mammas trädgård. Till vänster och längst bort höstflox från svärmor. Länst fram i bild min ros - Bonica som blommade så länge förra hösten. Till vänster om rosen en Japansk Malört (Artemisia).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar