lördag 29 januari 2011

Trappan i höstskrud

Insåg att jag inte visat någon bild på trappan från i höstas. Var så inne i det när jag byggde och planerade. Men sen har jag bara glömt att jag faktiskt jobbade rätt hårt med den under förra sommaren.

Foto: september 2010

Trappan börjar likna bilden jag hade i huvudet. Målet att få lite insynsskydd till altanen, göra något av en jobbig slänt som var svår att klippa med gräsklipparen och få in lite mysiga detaljer i trädgården...

Till nästa sommar hoppas jag få lite mossa på stenarna. Ska pensla dem med filmjölk och mossa och hoppas det gör susen. Krassen ska bytas ut mot någon typ av perenn växt. Funderar på vad som skulle passa.Vill ha fler Echinacea och Anisisopen ska ev delas/flyttas till baksidan och så hoppas jag nävorna tar sig och blommar rikligare till nästa sommar.

Måste visa  hur det såg ut innan också!
Foto: 28 april 2008
Det var detta vi började med. Dammig, torr och dålig jord. Altanen var ganska liten. Vi bestämde oss ganska snart att bygga ut den. Skönt att ha plats för några krukor  med blommor, rejält bord och barnen fick en inbyggd sandlåda.

Efter gräsmattan var utrullad såg det lite bättre ut. Detta foto från förra våren (2010)

Foto: 21 april 2010
Här har vi byggt ut altanen. Har börjat planera släntrabatten. Tagit bort några stenar ur muren där trappan skall vara. Detta var 21 april 2010. Det hände rätt mycket förra sommaren med denna slänt.

2 kommentarer:

  1. Wow, svårt att se att det är samma plats. Älskar före-efter bilder! Du är väldigt duktig!

    SvaraRadera
  2. Tack tjejen för snälla ord! :-) *Glad*

    SvaraRadera